Questions? Feedback? powered by Olark live chat software

Byten och Returer

Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oförändrat skick och i originalförpackning (om det finns sådan)

Vill du byta till en annan storlek, färg eller annan vara? Inga problem. Kontakta oss på info@yogia.se för att säkerställa lagersaldot på din nya önskade vara.

Tips för en smidigare retur:
- Använd retursedeln som skickas med varje order. Fyll i uppgifterna på den. Saknar du den så går det bra att skicka med en lapp med ordernummer, namn, mejladress och telefonnummer.

- Har du fått din leverans i en rosa påse? Använd gärna den när du skickar tillbaka alternativ en annan påse. Är varan för stor eller ömtålig så går  givetvis en låda bra.  Tänk på att större paket ofta ger en dyrare fraktkostnad.

- Du som kund står själv för returfrakten vid återköp. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Jag hjälper dig gärna med en fraktsedel som du kan skriva ut och sätta på paketet. Det förenklar förhoppningsvis för dig och blir i många fall mycket billigare. Fraktsedeln för retur kostar 49 kr.

- Vill du skicka spårbart rekommenderar vi tjänsten "Skicka lätt" hos posten som är billigare en Rekommenderat. Du kan skriva ut fraktsedel här. Det kostar 53 kr upp till 1 kg. Du kan också använda dig av postens andra lite billigare (dock ej spårbart) tjänster som du hittar här.

Varför skickar vi inte med en returfraktsedel i paketet direkt?
Vi får ibland frågan varför vi inte jag lägger i en returfraktsedel direkt i paketet. Vi förstår absolut att det hade varit smidigare för både dig och oss.
Problemet är att att vi skickar så olika storlekar på paket och då också med olika fraktbolag. Så vi vet helt enkelt inte vilket fraktbolag vi ska skicka med en returfraktsedel från.
Exempel är om du köper en yogamatta och en topp. Du kanske vill returnera enbart toppen. Då är det ett annat fraktsätt än det vi använde till dig pga yogamattans storlek.
Större bolag har andra förutsättningar och andra fraktavtal än vad vi lite mindre har och kan ofta skicka allt med samma bolag. Tack för förståelsen och hoppas att det inte bidrar till allt för mycket besvär för dig.

Är det beställt mot faktura? Då rekommenderar vi något av följande:
- Skicka tillbaka returen före fakturans förfallodatum för att undvika förseningsavgifter.
- Betala fakturan (om det är ont om tid innan förfallodatum) och vi (Klarna) återbetalar dig när vi har fått returen.
- Logga in på dina sidor hos Klarna här och Bestrid fakturan för att förlänga datumet om du vill vänta att betala fakturan tills returen är justerad.
- Mejla oss om du tror returen blir försenad så vi kan skjuta upp fakturan några dagar.

Retur av pengar
- Vi returnerar pengarna omgående när vi fått returen. Det kan ta olika lång tid att få pengarna beroende på betalsätt. Vid betalning med Swish behöver vi få bankkontonummer för att returnera pengarna.

Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss info@yogia.se  så hjälper vi dig på bästa sätt.

Returadress:
B.D Sweden AB
Vasatorpsvägen 1G
25457 Helsingborg