Questions? Feedback? powered by Olark live chat software

Leveranspolicy

Hur levereras era paket?

För tillfället är det inte möjligt att hämta sin order hos Yogia, då vi precis har flyttat till en nybyggd fastighet där vägen inte är färdigställd. Vi återkommer när möjligheten för att hämta sin order har öppnats upp igen.

En fraktavgift läggs på alla ordrar under 599 kronor och avgiften är då på 49 kronor. Det är alltid fraktfritt över 599 kronor. Dina varor kommer i största mån att sampackas och om detta inte skulle vara möjligt och paketen måste del-levereras så står Yogia för den extra fraktavgiften.

Vad har ni för leveranstid?

Normal leveranstid innebär omgående leverans. Med detta menar vi att din order lämnar vårt lager 1-3 arbetsdagar från det tillfälle som vi fått och bekräftat din order.

Beroende på storlek på ordern så skickar vi med DHL, alternativt PostNord Varubrev och om en vara avviker från normal leveranstid så kontaktar vi er via mejl eller sms för att meddela den nya estimerade leveranstiden. Som konsument hos Yogia.se har du rätt att annullera din order om leveranstiden inte passar dig. Hitta ditt närmaste utlämningsställe hos Dhl. Dhl Servicepoint

Vill du har dina varor till ett specifikt datum? Kontakta oss på hello@yogia.se så ska vi göra allt vi kan för att hjälpa dig med ditt önskemål.


Har din order skadats eller försvunnit under transporten? 

Reklamera alltid en transportskadad leverans med omedelbar verkan till fraktbolaget.

Yogia är betalningsansvarig för leveranser som skadas eller försvinner mellan lagret och fram tills du som kund hämtar ut ditt paket. Du som kund är ansvarig på motsatt håll – alltså om paketet eller varan skulle komma bort eller skadas på väg från dig till lagret på Yogia.  

För paket som inte löses ut inom 14 dagar så förbehåller sig Yogia rätten att debitera kunden för fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift till oss. Observera att outlösta paket ej gäller som retur.

 

Hur reklamerar jag en vara?

Om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig att kontakta oss direkt via mejl så vi kan rätta till det som blivit fel. Ersättningsleveranser sker helt utan kostnad för dig som kund. 

 

Hur kontaktar jag Yogia?

Du kan kontakta mig, Katarina, på mejl eller på telefon, måndag till fredag, mellan klockan 10 och klockan 12. 

Observera telefontiderna så du slipper ringa utan att få svar. Välkommen att kontakta oss!  

Mejl: hello@yogia.se
Telefon: 042-4006595 (telefontid 10-12 vardagar)

 

All prices to Customers within the European Union includes Swedish VAT (currently 25%), prices for Customers outside of the EU are currently 0% VAT. For Customers outside of the EU please note import toll and fees might occur depending on your country of residence and your order value, all such fees are covered by the customer.